Hiszek a szinkronicitásban, és nálam tökéletesen működik. A rezílienciafejlesztés és hatása egész évben végig kísért eddig az önismereti utamon, és mindig volt valami aktualitása. Mostanában például az áldozati szerep felszámolása. Döbbenet volt olvasni Paul C. Donders könyvében, a 6. rezílienciafaktornál, hogy a tudatosság és a szenvedély témakörben, hogy a rezíliens személyiségek nem süllyednek áldozatszerepbe. Képesek értelmes munkát végezni, fontos feladatokat megoldani és folyamatosan keresik az új megoldásokat és lehetőségeket.
A tudatossághoz is kell, hogy kapcsolódjon tehát egy értelmes cél, és elhivatottság. Számomra a hobbimban ez egyértelműen látszik. A tudatosság megélése hosszú évek óta része az életemnek és átalakította a vásárlási szokásaimat is. Van még fejlődnivalóm, de egyre jobban ismerem a motivációim.
Elmesélem engem milyen elvek vezérelnek az arcápoláshoz kapcsolódó vásárlásban.
1. Ha lehet, legyen a legmegfelelőbb az összetevőlistája.
Ez a legfontosabb és legelső szempontom. Az INCI első 7 helyén kerülöm a szárító alkoholokat, a tartósítószereket, a potenciálisan irritáló illatanyagokat, a kétes fényvédő alapanyagokat, és az illóolajokat. Nem azt mondtam, hogy ezek ne legyenek benne a termékben hanem, hogy ne az első 7 helyen, és van, hogy egy-egy termék felülírja ezt. Vannak olyan összetevők, amiket kifejezetten szeretek és pluszpont, ha tartalmazza a termék, valamint inkább minimalista elveim vannak, azaz az összetevőlista legyen a lehető legrövidebb, de legtartalmasabb, magas hatóanyagtartalommal.
2. Ha lehet, támogatom a kis márkákat.
Szeretek esélyt adni, és keresem a felkarolandó kis márkákat. Szeretem támogatni az egyéni kisvállalkozókat, és a még ismeretlen kincseket, termékeket. Ez egy felfedező hajlam, amit szenvedéllyel művelek és nagyon élvezem. Ezért is szerepelnek a blogon a nagy húzó nevek mellett viszonylag ismeretlen márkák is, és ezért hanyagolom a mindenki által preferált, túlzottan felkapott divat termékeket.
3. Ha lehet, legyen magas az ár-érték aránya.
A legjobbat a legolcsóbban, ehhez szerintem nem kell mit hozzáfűzni, de van, hogy megéri a termék a magasabb árat is, akár kiszerelés, akár belbecs miatt.
4. Ha lehet, legyen “kegyetlenség mentes” a termék.
A Cruelty free, azaz az állatkísérletmentesség is egyre nagyobb teret kap manapság a szépségiparban.
5. Ha lehet, legyen fenntartható.
Ez a legnehezebb kérdés. A fenntarthatóság vonatkozik a termék lehető legemberibb és legkörnyezetbarátabb gyártási folyamatára, a szállításra, csomagolásra, és az újrahasznosításra.
Azért kezdődik minden, “ha lehet” felkiáltással, mert nem kőbe vésett szabályok ezek van, hogy az élet és a lehetőségek felülírják őket.
Itt hívom fel a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül és a Notino.hu támogatásával készült.
A fényvédelem még mindig aktuális így indiánnyár idején, ne dőljünk be a naptárnak. Én is még mindig ezen lovagolok, viszont eljutottunk az idei utolsó fényvédő ajánlásomhoz: Vichy Capital Soleil frissítő napozó spray SPF 50-el, és a FlosLek Laboratorium Sun care ajakvédő balzsam SPF 30-al.
A fújós fényvédő egy kiegészítő alternatíva nálam, ami nem helyettesíti a krémes fényvédelmet, de a munkanap végén hazafelé egy védelmet felfrissítő lehetőség, mégpedig sminkre. Nekem nincs lehetőségem arra, hogy 2 óránként újra kenjem a fényvédőm, de mivel nem almafákat termesztek, nem is kell egész nap terepen lennem. Egy 8 órás épületben aszalódás után bőven elég a 10 perces sétámra a természetes fényben egy ilyen fényvédő, ami ráadásul a sminkemet sem teszi tönkre. Viszonylag gyorsan fogy, de táskabarát és rendkívül egyszerű fényvédő alternatíva, ami tökéletesen betölti a funkcióját és a maga nemében annak, aki szeret sminkelni, hiánypótló kis termék, ami visszatérő eleme a repertoáromnak.
Az ajakápoló pedig szintén vesszőparipám, mivel az ördög a részletekben lakozik, nem szabad elhanyagolni az kis részleteket sem a testünk az ápolásban, mert sokat tesznek az összeképhez, lásd ajkak, vagy épp sarok.
Köszönöm, hogy elolvastál, üvd: Natulcien.